6. mai 2009

Årets første...

...JÆVLA MYGGSTIKK! Kjempegøy. Ha-ha.. (det var en sarkastisk latter, ja.)
Det positive er jo at det er sommer og sol, fryd og gammen, og alt det der. Jeg har tysk muntlig eksamen i morra, og har ikke engang laget presentasjonen min. Jeg har nemlig tatt sommerferie, lat som jeg er.

I går var laaat dag på skolen, lat lat lat, gjorde ikke noe som helst nyttig såvidt jeg vet.
Det morsomste var siste time, satt sammen med en av de nye norske, som kom for ikke så lenge sida, og snakka litt med ho. Vi endte på et eller annet vis opp med å snakke om vestkant-/østkantdialekter, og uttalen på stedsnavn i Oslo. Siden ho har vestkantdialekt og sier Grünerløkken, Majorstuen, Bekkestuen, kantinen, og jenten istedet for Grünerløkka, Majorstua, Bekkestua, Kantina og jenta, diskuterte vi litt hvordan det ble om vi østkantifiserte noen av stedsnavnene som ikke passa.. Herregud så latterkrampe jeg fikk da vi gjorde om Holmenkollen til Holmenkolla! Satt der og rista av latter, herregud det høres jo så teit ut! HOLMENKOLLA liksom! Som om det er en FISK! En holmenkolle-fisk. Herrefader jeg lo...
Og Ullern ville blitt Ulla, Sinsen ville blitt Sinsa, og Grefsen ville blitt Grefsa! Herlighet er det mulig! Det høres jo så teit ut :p

I dag hadde jeg fri, for var TOK-dag på skolen, og det trengte jeg ikke være med på, digg :p
Så i dag har jeg "chilla lizzom" (fjortis jeg se), og så har jeg hjulpet Andy og Sam med å få opp trampolina som de overraska Alice med. Da ble det rabalder gitt :p

Så.. hmm... ja. Jeg har tenkt meg på folkehøyskole etter vgs, studere enten Film eller TV-produkson, eller kanskje foto. Da får jeg et bra grunnlag for HiL også, eller en annen skole, og en av skolene vet jeg at også sender folk ut i praksis 2. året for de som blir 2 år.
Er 77 folkehøgskoler i Norge, og har sila meg ned til 9 aktuelle. 5 frilynte, og 4 kristne. Problemet er jo at de som er ekstremt høyaktuelle å søke på er kristne, og vil ikke komme til et sted hvor de prøver å omvende meg og si jeg skal til helvette fordi jeg ikke tror på Jesus og prøve å kjøre kristendommen opp i ræva mi! Ikke alle de kristne som er sånn, håper bare de kristne jeg har funnet ikke er sånn..

Her er min lille liste, hvor de med tjukk skrift er frilynte.


Høyaktuelle:
Buskerud fhs (langfilm)
Danvik fhs (TV-produksjon)
Danvik fhs (Film)

Aktuelle:
Buskerud fhs (foto)
Danvik fhs (fotostudiet)
Holtekilen fhs (film)
Namdals fhs (foto)
Pasvik fhs (foto)
Sandvik fhs (film og TV)
Skiringssal fhs (film)

Ikke helt avskrivd:
Follo fhs (film)
Lundheim fhs (foto)

Har sinnsykt lyst å dra til Danvik eller Holtekilen, for de skal henholdsvis på studietur til Los Angeles og New York.. Det er jo DEN opplevelsen da..! *trenger hjelp til å velge*

Ja jeg vet jeg har god tid..

1 kommentar:

Mina sa...

Folkehøyskole høres dritkult ut da!!! :D Youll get the time of your life! :D Hvilken du skal velge er et annet spørsmål.....

-