24. juni 2009

Hva har jeg lært på dette året?

Var ikke "så ille" å komme tilbake som jeg trodde det skulle, fordi det er jo så to helt forskjellige liv.. Gikk jo automatisk inn i det norske livet mitt da jeg landa på Gardermoen, og det føles litt rart å være seg selv på to forskjellige måter, men likevel være seg selv!

Og jeg har lært så vanvittig mye, og jeg har forandra meg til det positive!

Jeg har lært at...:
- mange nordmenn trenger å få åpna øya og forstå at selv om Norge er regnet som verdens beste land å bo i, så er vi nødvendigvis ikke best..
- det går an å trives i en helt annen kultur, og bli en del av det, så sant man er åpen og forberedt og villig til å prøve nye ting
- man selv velger hvordan andre skal oppfatte en
- nordmenn egentlig på mange måter virker utakknemlige og uhøflige

og det er mer enn det, men er noen punkter jeg har vært veldig bevisst på.
Det beste av alt er at jeg har mye mye mer selvtillitt, og diverse sånne ting, hehe.

1 kommentar:

Mina sa...

Er så enig! :D

-