27. apr. 2009

Automatiske bomringer, yehu.

I går var det skyfritt og strålende sol - en vakker sommerdag, og i dag, REGN, REGN og regn. Det var ikke SÅ ille da, kunne vært verre, men med to eksamener på en dag, ble det litt slitsomt..

Første eksamen i dag var IT Paper II. Et av spørsmålene dreide seg om automatiske bomringer, og etiske problemer om privatliv når man paserer osv osv.. Det fikk meg til å tenke på en kverrulant jeg kjenner. Grunnen til at jeg vet at dette er en kverrulant er at jeg har bodd med vedkommende sånn ca. 16,5 år, og mamma har mumla noe om det i ny og ned (TOMMARTIN DU ER SÅ KVERRULANT). Jeg ser det nemlig for meg, hvis pappa hadde hatt egen bil, så hadde han GARANTERT nekta å kjøre gjennom den automatiske bomringen på vei inn mot Oslo med følgende argument "Ingen som har rett å veta at jeg har vært der! PRIVVAT! Off.."
Ja sorry at jeg hengte deg ut i bloggen min, men kunne ikke dy meg, *knis*

Uansett, eksamen var slitsomt, dårlig luft, tidlig på morran.. Men jeg overlevde.. Så hadde jeg Tysk Paper II, heldigvis gjør jeg standard level, så var "bare" 250 ord, som hvertfall er bedre enn 400, men når det er tysk er det vanskelig nok.. Men jeg overlevde den også..
Dro med Laura til byen, så dro jeg hjem og tjohei og sånne kjedelige ting.

Så på et bilde fra Askim idag. Det er tatt på parkeringsplassen på Meny, og "peker" mot solstudioet og trafikklysene på andre sida av veien. Det var rart å se igjen.. Det er et sted jeg har sett "hver dag" hele livet, og nå er det 8 måneder siden. Kommer til å bli så merkelig å gå fra Canterbury med privatliv, til Askim uten privatliv.. Menmen.. Gleder meg og gruer meg, sommeren skal bli herlig hvertfall!

1 kommentar:

Mina sa...

Sommeren blir bra ja!!!! :D Og hvis du føler at det blir for lite privatliv i askim, så kommer du å besøker meg vett!!! :D :P

-