30. apr. 2009

Sjebnen er et faktum..

Neste års sjebne når det kommer til matte, ble avgjort da jeg gjorde min matteeksamen forrige uke. I dag ble sjebnen offentliggjort..
For å repetere meg selv:
- Om jeg bestod eksamen, var det mitt livs siste matteeksamen, og jeg skal aldri ha matte resten av livet mitt.
- Om jeg strøk, betyr det matte privatist neste år, eller i verste fall at året ikke blir godkjent..

Here it goes:
Vi har 7 levler. 1 er dårligst, 7 er best, 2 er bestått. Vi sitter i klasserommet, mattelæreren var i godt humør i dag, og sa at klassen vår hadde det høyeste snittet av "studies"-klassene. Ikke rart. Det er 2 eller 3 studies klasser, og jeg vet at en av dem består av folk som gjør studies fordi de ikke KAN matte, og den andre, nemlig min, gjør studies fordi de ikke trenger matte, men er smarte som faen. Så jeg kom i "feil" klasse kan man si, for alle er jo mattegenier selv om de gjør studies..
Jeg satt der og håpet så inderlig på en 2, 2, 2,2...
Teacher: So, I can read out your marks, does anyone not want me to read their mark?
Mira: Ehm, yes
Teacher: Ok, I'm not reading yours then
Let's see.. 6,6,7,5,4,6,6,6,3,4,5,6 (and it goes on..)
Mira, are you sure you don't want me to read it? You're not at the bottom..
Mira: Did I pass then?
Teacher: Yes! You got a 4!
Mira: (sitting there with wide eyes with her chin on her knees and can't really believe it)

Jeg har gjor mitt livs siste matteeksamen! Jeg er overlykkelig!
Jeg dro og feiret med en sandwich fra Subway, som selvfølgelig var helt herlig, og en svær sjokolademilkshake fra McDonald's. Det var godt det.. Fy-te-rakkern... Jeg har en tendens til å ha ekstremt flaks på matteeksamener..

Så har jeg funnet ut at nordmenn er ekstremt lette å kjenne igjen i utlandet!
f.eks, stod i køen på McDonald's, og foran meg var det to jenter. Ho ene hadde en sekk som det var skribla over hele med svart tusj. Og jeg tenkte; hmm, det har jeg aldri sett i England, er jo bare fjortisene i Norge det..
Så leste jeg litt, og fant ut at det stod ikke mye engelsk der, men norsk gitt. Jedda. Norske turister. Wey. Canterbury flommer over av dem for tida. Japanske også..

1 kommentar:

Mina sa...

Yey!!! Bra jobba! Men må si du er heldig, ikke no mere matte!!! :D :P

Haha, norske turister!!!

-