1. juni 2009

Nå er jeg tredjeklassing!

I dag var det skole igjen, og første dagen i year 13. Stor jente. 3. klasse. For 10 år siden begynte jeg i 3. klasse da også, og DA var jeg stor da! Håhå så stolt! Jeg husker da jeg gikk i 1. klasse på Korsgård og syntes at 3.-klassingene, ja DE var store og tøffe de! Og 4.-klassingene da, de var hvertfall store! 7.-klassingene var jo voksne!

Dagen i dag var "relativt meningsløs".... Første time hadde jeg tysk, da levde jeg i min egen verden og brydde meg fint lite, men har en møkkastil å skrive til onsdag, ellers får vi "prikk på rullebladet"... Så BÆSJ. Tyskstil er kjedelig. Så hadde jeg fri som jeg brukte på å dra til byen med Olli og tilbake, og noe meningsløst crap. Siste var film, og da tilbragte jeg tida på å lese universitetskataloger, veldig interessant altså..

Ett år igjen på skolen, så bærer det mest sannsynlig av sted til folkehøyskole og så til videre utdanning..
I det siste har jeg hellet mer og mer mot portrett-/journalist-/sportsfoto faktisk, framfor TV-/filmfoto, så nå får jeg et vanskelig valg.. Hvilken vei skal jeg gå?

Hadde book club med Mr Hodgkins etter skolen, satan han er rå.
"Mira, what kind of book would you like to read next?"
"Hmm, something about crime if you have?"
*roter rundt i bokhyllene* "This one, it's a bit ghost like, you can have it, take it back to Norway!"

Den boka var SPLITTER NY! Jeg har en jævlig rå engelsklærer. Jeg digger dialekta! Nok om det.

Så må jeg fortelle noe fra BBQen, ene vertsfamilien som var der fortalte meg noe som seriøst tok meg på senga! De sa de trodde jeg var engelsk! Hallo! Er DET et kompliment eller! Trodde ikke jeg snakka sååååå bra altså, nå er jeg stolt dere!

Nå gleder jeg meg bare masse til å dra til Bedford neste uke!

Og når jeg kommer hjem, FORBERED DERE! For jeg er ikke forberedt, og vet jeg kommer til å få kultursjokk.

4 kommentarer:

Mina sa...

Ahhh, mira som tredjeklassing! næmmen!!! :P

Guri, engelskdame du nå eller?? Dritbra!!! :D You've made a lot of effort, though! :D

Å ja, det er bare å forvente kultursjokk og alt slags annet sjokk på kjøpet!!

Anonym sa...

Reiser du med Aspect?

Mira sa...

Anonym:
Ja reiser med Aspect, men her i England er Aspect og England slått sammen til Speak :-)

Anonym sa...

Okei, tusen takk for svar ;-)

-